Pizza nisko kaloryczna

Gdy chcemy żywić się zdrowo i lekko, a dzięki temu zrzucić nadmiar kilogramów, wcale nie musimy wyrzekać się pizzy. Można bowiem przyrządzić ją w sposób gwarantujący prawidłową przemianę materii, a co za tym idzie, pozbycie się nadmiaru tłuszczu. Przede wszystkim, nisko kaloryczna pizza powinna być zrobiona z razowego ciasta. Pełnoziarnista mąka pszenna lub orkiszowa znakomicie nadaje się na spód do pizzy. Ponadto, na takiej pizzy nie powinno być zbyt wiele sera. Kilka cienkich plasterków na pewno nie zaszkodzi, jednak pizza pokryta wyłącznie grubą warstwą tłustych serów nie jest niestety daniem dietetycznym. Przede wszystkim, aby pizza, zamiast powodować tycie, pomogła nam schudnąć, musi być ona pokryta dużą ilością warzyw i ziół. Pomidory, papryka, czosnek, cebula, szpinak, brokuły czy też oregano, bazylia i tymianek pobudzają bowiem nasz układ trawienny do działania i pomagają szybko przetworzyć dostarczony pokarm na energię, zamiast odkładać go w postaci tłuszczu. Rzecz jasna, nisko kaloryczna pizza musi też być polana odpowiednim sosem. Sos czosnkowy powinien być przyrządzony na bazie jogurtu, nie zaś majonezu. Wówczas zyskamy pewność, że nasza pizza nie dostarczy nam nadmiaru kalorii. Ważne jest też to, aby zjeść kawałek czy dwa pizzy, a nie całą blachę… Wiadomo jednak, że wstrzemięźliwość bywa trudna, gdy w grę wchodzi tak pyszna potrawa.

Both comments and pings are currently closed.